شماره تماس 02133989729 - 09127946612

خانه » اکسیدها » اكسيد نيكل

اكسيد نيكل

شيمى نور فروشنده اكسيد نيكل به ميزان و مقدار مختلف به شما مشتريان محترم عرضه مى نمايد .
تماس   ٠٢١٣٣٩٨٩٧٢٩
همراه   ٠٩١٢٧٩٤٦٦١٢
اكسيد نيكل چيست :
به انگليسى : Nickel ( ll )  oxide با فرمول شيميايى NiO يك تركيب شيميايى با شناسه پاب كم 14805 است . كه جرم مولى آن 74,6928  g/mol مى باشد .  شكل ظاهرى اين تركيب ، بلورهاى جامد سبزرنگ است .
رنگ NiO تا حدزیادی به حضور حالت های ظرفیت بالاتر نیکل حساس است معمول ترين حالت اكسيداسيون آن ٢+ است و اين در حالى است كه ٣+١  نيز به ندرت مشاهده مى شوند .
قابل ذكر است كه اين تركيب  تنها اكسيد پايدار از نيكل است . فرم كانى آن بسيار نادر و كمياب است و به عنوان اكسيد پايه فلزى طبقه بندى مى شود .ٔNiO دراسیدها ومحلول های هیدروکسید آمونیوم قابل حل است در آب گرم وسرد ومحلول های سوزان حل نمی شود.
هنگامیکه تا400 درجه گرم شود می تواند اکسیژن را جذب کندوبه Ni2O3 تبدیل شود هنگامیکه تا 600 درجه گرم شود دوباره به NiO تبدیل می شود
همچنين  در صنايع شيميايى زيادى مصرف دارد به مانند برنامه هاى كاربردى تخصصى كه براى كاربردهاى نسبتا خالص استفاده مى شود و به صورت عمده در توليد آلياژهاى خالص در صنعت سراميك به مقدار زياد  مورد مصرف قرار مى گيرد . گرمايش آن با هيدروژن يا كربن و يا منو اكسيد كربن باعث احياء نيكل فلزى مى شود .
کاربرد های دیگر اكسيد نيكل می توان به موارد زیر اشاره کرد :
فيلترهاى نورى فعال
حسگرهاى دما
كاتاليزورها
رنگدانه سراميك شيشه
ساخت باترى با قابليت شارژ مجدد
كاربرد الكترونيكى
 خطرات اکسید نیکل :
درانسان اكسيد نيكل  به عنوان یک ماده سرطان زا دسته بندی شده است واستنشاق طولانی مدت آن به ریه ها آسیب می زند  وخطر ابتلا به سرطان تنفسی راافزایش می دهد