شماره تماس 02133989729 - 09127946612

خانه » اکسیدها » تترا اکسید سرب ( سرنج )

تترا اکسید سرب ( سرنج )

خرید و فروش تترا اكسيد سرب ( سرنج ) به صورت عمده و جزيى به شما مشتريان محترم عرضه مى گردد .شیمی نور بصورت فعال در فروش مواد اولیه شیمیایی میباشد برای اطلاع از قیمت وصرفه جویی در هزینه وزمان خود با ما در تماس باشید :

تلفن تماس :     02133989729

همراه   :         09127946612

تترا اکسید سرب ( سرنج ):

سرنج از کنار هم قرار گرفتن و پیوند بین سه عدد عنصر سرب با نماد شیمیایی Pb و چهار عدد عنصر اکسیژن با نماد شیمیایی O تشکیل می شود و فرمول شیمیایی آن به صورت Pb3O4 می باشد. این تركيب شيميايى با شناسه پاب كم ٦٦٨٥١٨٨ است . كه جرم مولى آن ٦٨٥،٦ گرم بر مول مى باشد . نام ديگر تركيب سرنج است .و شکل ظاهری این ترکیب، بلورهای بنفش و نارنجی است. 

در ايران در جشن هاى چهارشنبه سورى توسط مردم به عنوان اكسيد كننده ى قوى در نارنجك هاى دستى استفاده مى شود . اين تركيب از واكنش اكسيد سرب با هوا در دماهاى بالاى ٤٠٠ درجه بدست مى آيد

برای این منظور با اکلیل آلومینیوم مخلوط می‌شود اما اگر مقداری اکلیل منیزیم هم داشته باشد صدای بسیار مهیبی تولید می‌کند

تترا اكسيد سرب ( سرنج ) از گروه اكسيدهاى قليايى است ، به وفور در تركيب لعاب هاى سفال و سراميك مورد استفاده قرار مى گيرد . اكسيد سرب باعث حلاليت بهتر اكسيدهاى رنگى مى گردد استفاده از تترااکسید سرب (سرنج) باعث بهبود خواص كشسانى لعاب شده و لعاب را نرم و انعطاف پذير مى كند . اكسيد سرب يكى از فلاكس هاى ( كمك ذوب ) هاى قوى به شمار مى رود . همچنين از اين ماده در صنعت رنگ سازى ديده مى شود ، كه به عنوان ماده ى ضد زنگ استفاده مى شود

نحوه نگهداری ونکات ایمنی :

این ترکیب شیمیایی باید در یک محیط خشک و خنک و با تهویه مناسب نگهداری شود و باید نکات ایمنی را در هنگام حمل و نقل و استفاده از این ترکیب شیمیایی حتما رعایت کنید.

به هیچ عنوان نباید این ترکیب شیمیایی را حتی به مقدار کم  در کنار اکلیل قرار دهید ، زیرا فعل و انفعالات شیمیایی بین این ترکیبات باعث جرقه و آتش سوزی می شود. اگر مقدار این دو ماده زیاد باشد و شرایط نگهداری خوبی نیز فراهم نباشد احتمال انفجار وجود خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 42 = 48